Min roman bliver bog!

AMNu er kontrakten underskrevet, så nu har jeg vist lov at afsløre det:

Min roman Fred og Ro er blevet antaget af forlaget Facet og udkommer formentlig helt præcis d. 5. maj i år.
Jeg er så GLAD!

Ganske vist blev min roman Keramik for knap tre år siden udgivet som e-bog af eForlaget, men det er ikke helt det samme som en bog i hånden.
Nu kommer den, og jeg kan få lov at holde den, mærke beviset på, at der har været en mening i at skrive for fulde hammer siden sommeren 2000, sidde de mange timer ved tastaturet, græde over afslag, frydes og glædes ved selve skriveriet, til tider kæmpe med det, så hjertet blødte, holde ud trods tvivlernes små bemærkninger, slås og græde og juble med de konstruktive læsere/kritikere.

Hende her – den dygtige unge grafiker m.m.m. Tamara Lara – kommer efter al sandsynlighed til at lave forsiden. Hun har allerede lavet et løst udkast på én af mine ideer til Fred og Ros forside, og jeg blev så rørt. Dette at se sit eget skriftlige forstået og tolket billedligt, om så bare i en skitse – åhhh…

Jeg glæder mig sådan til 5. maj!

Og romanen – den handler om et dansk-tysk ægteskab i det tyske mindretal i Sønderjylland, et ægteskab, som viser sig at påvirkes af hændelser helt tilbage fra 2. verdenskrig.
Miriam gifter sig med den mindretalstyske Hannes og flytter sammen med ham ind på forældrenes ejendom Unter den Linden et eller andet sted nær Sønderborg. Familien er munter og bekymringsfri – tror Miriam – men billedet begynder stille at tage sig anderledes ud…

Bogen handler mere generelt om det i al almindelighed at tilhøre en minoritet, som er belastet af fortiden, om hvordan det kan forme menneskers psyke og adfærd – også i anden og tredje generation.

8 kommentarer

  1. Flot, stort tillykke! 🙂

  2. Det er bare SÅ fedt for dig! 🙂 Jeg ved hvad du må føle (halvt) thi jeg har jo, som du nok ved – selv måtte betale for mine ord! Men skulle der komme nogen en dag og sige TOP Lonni – du dur sgu til noget!! SÅ ved jeg HELT hvad du føler! 😉

    Knus og rigtigt mange gange tillykke!

  3. Tusind gange tillykke med det!!!

    Kh og godt nytår 🙂
    Pia

  4. Vi gratulerer på det varmeste fra den lysegrønne!

  5. JJAJAAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!

    Åh gisp hvor er det stort fantastisk dejligt forrygende og FEDT!!

    Tillykke kære du – og så 5. maj :-)!!

  6. YYYYYYEEEEEESSSSSSSS!!!!!!!

    Til lykke!

    kh
    Kirsten

  7. […] og og: Kjeldberg har godt nyt! Og jeg sidder her og har TO blogge – […]

  8. Tusind tak 🙂

Der er lukket for kommentarer.

