Bogskaberi

3d_book2.gifHald Hovedgaard står der – i pejsestuen – et fint gammelt vitrineskab, som har en lille påklæbet mærkat, der diskret fortæller, at hele skabets øverste del indeholder Haldskrevne bøger.

Det at aflevere det af ens (Hald-)møje fødte værk er den ene forpligtelse i forbindelse med et Hald-ophold, den anden er at skrive en rapport om opholdet og udbyttet af det.
Andre forpligtelser er der ikke, ingen yderligere betaling ej heller.
Jeg glæder mig helt særligt til at drage op til den gamle herregård for at gøre min afleveringspligt – og endelig blive skabsforfatter.

6 kommentarer

  1. Skal du på Hald? Jeg tar nok derop i august. 😉 Den er smuk den gård.

    Kh
    Lonni

    PS: Sidder lidt og tænker både på dig og Space..Tænker at det i går igennem – kender jeg så godt (ad 2 omgange) – især med den blå bog. Tænker, at jeg håber de bedste anmeldelser – og ikke bare tavsheden. Den er nemlig værre end én meget væmmelig anmeldelse. Faktisk.
    Knus

  2. Bonusinfo:
    Jeg har været på Hald på skriveophold tre-fire-fem gange siden udgivelsen af min e-bog ‘Keramik’. Hver gang har jeg taget ophold i det helt vidunderlige Kapel, som jeg har fået en blødknæet faible for, en faible, som jeg tilsyneladende deler med Lene Kaaberbøl (som var den første nogensinde, der benyttede Kapellet som forfatterrefugiebolig).
    Jeg har skrevet og skrevet deroppe. Herligt har det været.
    Så glæden ved at kunne betale sidste del af ‘gælden’ er stor.

  3. Kære Lonni

    Skal kun op for at aflevere mit frieksemplar i denne omgang. Skal du på skriveophold?

    Det er rart at høre, at der er andre, der har prøvet al den her forvirring og ængstelse – nej ikke rart – men BETRYGGENDE på en eller anden måde.

    Tak for tankerne og ønskerne. Jeg tror også, at tavshed vil være det værste…

    Kh
    Ane-Marie

  4. Et dybfølt til lykke med bogen!
    Skabsforfatter 😀
    (- den gad jeg godt, jeg havde fundet på)

  5. […] ud…øh..nej ind… Endelig! Min yndlingslæser/-kritiker og tastaturveninde Kjelberg udgiver nu sin roman “Fred og Ro” Et RUNGENDE TIL LYKKE SKAL LYDE HER FRA BLOGGEN! Ved samme lejlighed har hun således opfundet en […]

  6. Tusind tak, Kirsten.

Der er lukket for kommentarer.

