Vil du anmeldes af en litteraturanmelder?

Dette er blogging om blogging om blogging:

Martin Johs. Møller har på sin litterære blog i ugens litterære nyheder meddelt, at han vil anmelde min roman Fred og Ro med samt dens hovedpersoners blogs (se ude til højre ->) i løbet af den næste måneds tid.

Det er jeg meget glad for og spændt på.

Og jeg gør opmærksom på, at det giver Dem, mine damer og herrer eventuelle bloglæsere, muligheden for at blive anmeldt med. For læserne er velkomne til at skrive med på hovedpersonbloggene (og man må godt, selv om man ikke har læst romanen. Stillingtagen foregår præcis som på andre, ‘normale’ blogs. Man svarer på det oplæg man ser, helt enkelt).

Benyt Dem af chancen: Bliv anmeldt af en litteraturanmelder.

15 kommentarer

  1. Sjov ide. Jeg er med!

  2. Hvad er hensigten egentlig med, at læserne skal kommentere?
    Det virker sjovt, og det er fint, men har det en speciel hensigt?

  3. Var på bogmessen i Århus i går og kiggede med lange øjne og sultne fingre efter din bog – Damn, den var der ikke…Nå, jeg køber den på det der, der hedder Indernettet så.

    Er meget spændt på at læse den – og måske kommentere på den også…

  4. 😉 Jeps – skrev også noget om fænomenet i går på min blog! Held og lykke! 😉

  5. Nej – jeg vrøvler – bare slet mine kommentarer Ane-marie! Tsk..Men jeg tror du får en fin anmeldelse af Martin. Jeg ikke bare tror, jeg er sikker!

    Kh
    Lonni

  6. Mille: Tak 🙂 . Og jeg kan se, at du har været ovre og kommentere på min hovedperson Miriams blog. Det er jeg rigtig glad for.

    Anne Karin: At lade mine hovedpersoner blogge er et litterært forsøg. Jeg vil finde ud af, hvordan de opfører sig, når de skal begå sig i blogverdnen og på dens præmisser: Ytre sig nogenlunde kort og forholde sig til input, som jeg som forfatter ikke har kontrol over.
    For mig er det en yderligere udforskning af deres personligheder. Ydermere er det en chance for mig som forfatter for at agere sammen med mine læsere. Man kunne måske kalde det en slags litteraturens teatersport?
    Jeg håber, at mange læsere efterhånden vil gå med på ‘spøgen’ og kommentere på de tre hovedpersoners bloggerier.

  7. Brian:
    Tak for de pæne ord, – og dejligt at høre at nogen har set efter min bog!
    Men nej, desværre er bogen ikke udkommet endnu, den kommer først 5. maj. Men jeg ved, at den allerede kan bestilles på sådanne steder som eLounge m.v.

    Kommentarer vil jeg meget gerne høre, når du har læst den. At høre andres indtryk af det, man har knoklet med, er altid uhyre lærerigt. Du kan jo også overveje at anmelde den på et sted som bogrummet.dk eller Bogguide… 🙂 – det kunne da være herligt (ups, med mindre, du synes bogen er frygtelig 😉 ).

  8. Der er også plads til ‘vrøvl’, kære Lonni, det er hyggeligt og menneskeligt 🙂 .

    Ja, vi må se, hvad Martin JM synes. Jeg tør slet ikke prøve at spå om det. Men det bliver vældig spændende at høre, hvad en helt fremmed får ud af bogen.

    Og nervepirrende, dét er det!

  9. aj men Kjeldberg altså 🙂 Det her vrøvl er jo virkelig den slags vrøvl man skriver, når man ik har forstået en meter! 🙂
    Nå, men det sker nogengange for mig, at jeg mister Forståelsen..

    Ja, det blir spændende at læse Martins anmeldelse af din bog.

    😉

  10. men noget siger mig, at du intet – ABSOLUT intet har at frygte,

    dér!

    🙂

  11. Lige hurtigt inden arbejdet kalder alt for højt, Lonni: Jeg synes din ‘vrøvle’-kommentar er så hyggelig, fordi den viser, hvordan man ofte læser det, man selv har i tankerne. Jeg gør selv det samme igen og igen. Og så synes jeg, at din post ovre hos dig om forfattere, der anmelder anmeldere er interessant – så derfor lod jeg din kommentar stå. 🙂

    (Læser fx altid vores forfatterkollega Brian Storms blognavn som Brainstorm (ikke fordi jeg har brainstormet specielt, men efter tre børns gennemløb af folkeskolen har jeg opdaget, at det er et ord, folkeskolen holder meget af!).)

    Jeg har faktisk ikke rigtig læst nogen af Martin JM’s anmeldelser, i hvert fald ikke bevidst nok til at have konkrete associationer til navnet, så jeg ved ikke, hvordan hans præferencer er.
    Men det lyder da vældig spændende – og betryggende – at du ikke mener, at jeg har noget at frygte fra ham? Hvad beror du det på? Der er jeg da blevet vældig nysgerrig. 🙂

    Selv har jeg nok den opfattelse, at med anmeldere er det som med bier (som Peter Plys siger): Man kan aldrig vide, hvad de tænker. 🙂

  12. Faktisk heder jeg jo Brian Petersen, men da jeg seriøst begyndte at arbejde på at publicere digte, tænkte jeg at jeg måtte have et navn man kan huske! og du har fuldstændig ret i den måde du læser mit alias – jeg tænkte nemlig på Brainstorm, da jeg fandt frem til det 🙂

  13. …og foresten da – tak fordi du kalder mig forfatterkollega 🙂

    Og jeg vil da helt sikkert skrive om din bog, (såfremt jeg kan lide den)…hvor det bliver må vi se 🙂

  14. Dejligt 🙂 – og sjovt med tankerne bag navnet sammenholdt med min læsefejl!

    Og dårlige anmeldelser modtages også! Dårlig omtale er bedre end ingen, siger de viise (mon det er sandt?). I hvert fald lærer man som forfatter også af kritisk kritik.

  15. Jeg synes kritik er godt.
    🙂
    Dårlige anmeldelser kan faktisk være dårlige fordi de ingen kritik har i sig.

    En god anmelder er?

    Jeg tror den er svær.
    Men respekten for forfatteren og for sig selv,
    det skal en anmelder ha.

    🙂
    SÅ tror jeg det blir en udmærket anmeldelse.

    Kh
    Lonni

Der er lukket for kommentarer.

