Mit første interview som forfatter – klapre!

223811_newspaper.jpg

Nu sker der helt konkrete ting: Talte netop med en journalist, som adviserede mig om, at han gerne vil have et interview med mig om Fred og Ro!
Vi skal formentlig tale sammen kort efter udgivelsen 5. maj.

Journalisten har tidligere arbejdet en årrække i det nordtyske, så han er inde i tyskhed og mindretalsproblematikker.

Jeg er naturligvis overmåde glad for, at han vil tale med mig og skrive om mig og bogen – og at det endda er besluttet, inden han overhovedet har læst romanen færdig.
Men jeg er også grundigt nervøs – hvad vil han synes om bogen, når han får den læst, og hvilke aspekter af den vil han slå ned på som minoritets- og tysk-velorienteret?

2 kommentarer

  1. Hvor er det skønt! Du kan faktisk bede ham om at sende dig spørgsmål inden. Det er dog de færreste journalister, der lige sådan har dem klar – og selvom man får dem tilsendt, ændrer interviewet sig altid i uforudsete retninger (det ved jeg fra at have siddet på den anden side).

    Og bed ALTID om at få artiklen til gennemlæsning før tryk.

    Ellers ville jeg bare sige – ro på. Jeg ved, at du klarer det strålende.

    Ps. Min bog er forsinket. Piiiiv.

  2. Tak for tiltroen til mig, kære Rumfrue. Jeg håber, det vil gå godt.
    Men god idé, det med at bede om at få artiklen til gennemsyn. Det vil jeg gøre.

    Uh ja, læste om forsinkelsen ovre på din blog. Det er næsten ikke til at bære. Men på den anden side – godt at dit forlag har fanget en fejl inden tryk.
    Jeg krydser fingre for, at der ikke går alt for lang tid, inden du kan ‘føde’ :-).

Der er lukket for kommentarer.

