Til een

Udgivelsesangsten – som muligvis er ganske normalt unormal – blandes med sorgen over, at du ikke er her. Blandingen er så turbulent, at jeg efterhånden ikke kan skelne, hvor det ene slutter og det andet begynder.

Skrivemagien og du er næsten synonymer, og nu er min synonymordbog blevet borte.

Seks år har vi fulgtes på kringlede stier. Gennem solbeskinnede, kildeklukkende, storsmilende grønne enge, gennem tornefyldt, stormhærget, tordenkilesmadret morads.

Forbi denne 5. maj 2007 skulle vi have fulgtes, for den er i den grad din fortjeneste, denne min helt særlige 5. maj.
Men vi er hvert sit sted, og jeg ved ikke engang, om du i mørket hører, at jeg siger dit navn.
Jeg håber det sådan.

Gud give, at den dag kommer, hvor jeg igen mærker dig stille glide ind på stien ved siden af mig.

———-

(Du ville give mig hug for dette overforbrug af billedtale…)

7 kommentarer

  1. Føler med dig! For what it’s worth…

  2. Din bog sender et lys ud i mørket.

  3. har på fornemmelsen du skriver “til” din nye bog?

  4. det er undeligt. men jeg syns din bog er menneske her. er det sandt?

    Kh
    Lonni

    PS: Det kommer til at gå fint, Ane-Marie, det er jeg siker på.

    Knus

  5. Tak, TC. Det hjælper at vide, at der er mennesker, der kender noget af den slags, hvor mørket slår med vingerne…

    Reinhard: Tak. Måske gør den. Det er smukt sagt. Jeg ved blot ikke, om min roman formår at lyse ind i dét mørke. Jeg ville helst tro dig der, men jeg er ikke sikker, desværre.

    Brian og Lonni: Nej, det er ikke bogen, jeg taler til, det er en konkret person, som har været min medsammensvorne udi skriveriet i en række år. Men det glæder mig faktisk, at det kan læses sådan, at jeg taler til romanen – for det siger jo på sin vis noget om, hvor tæt skriveglæden og denne person er snoet sammen.
    Tak for de gode håb, Lonni. Jeg forsøger også at holde modet oppe. Det hjælper sådan med rare ord. Tak skal du have.

    Kærlig hilsen
    Ane-Marie

  6. Bortset fra at det manglende ‘k’ i ‘ikke’ udeblev, kunne jeg pludselig ane noget dér ja, fra noget vi to mailede om engang.

    Kh
    Lonni

    Du – kan man købe din bog med posten – du bor i Jylland ik?

  7. Yeps, jeg holder til i Jylland, men forlaget på Sjælland 🙂
    Bogen kan bestilles hjem til alle boghandler i DK, men man kan også købe den via nettet. Fx. her på eLounge (hvor den er lidt billigere end i boghandlen, vistnok).

    Og lige nu er verden for resten temmelig hel igen 🙂 .

Der er lukket for kommentarer.

