“Vi bringer en særmelding: Hilsen til Tove, Ulrik, Aage og Ulla”

Følte mig hensat til kodede tider, da jeg fik en herre i røret, som dæmpet sagde: “Godt nyt. Poulsen i Padborg ta’r tyve”, hvorefter røret med et dæmpet klik blev lagt på.

Jeg trak trenchcoaten op om underansigtet, lænede mig mod en lygtepæl, tændte en cigaret og smilede skævt.

Nåja, helt sådan var det ikke. Det var en mail, manden var min forlægger, og boghandleren hed ikke Poulsen og har heller ikke butik i Padborg.
Men en af de sønderjyske boghandler har hjembestilt så dejligt mange som 20 stk. af min roman, hvilket vistnok er temmelig usædvanligt, når det handler om en debutant.
De må åbenbart tro på min bog og dens sønderjysk/mindretalstyske handling.
Hvor er jeg glad ved det.

Jeg havde for resten heller ikke trenchcoat på, og jeg ryger ikke. Og lygtepæle har vi ikke her ude på landet.

Men ellers.
Bortset fra, at jeg ikke smilede skævt. Jeg grinede over hele femøren af benovet taknemmelighed.

I morgen udkommer den, bogen.

Gisp.

2 kommentarer

  1. Vor mand i Padborg….. 😉

Der er lukket for kommentarer.

