Sprog, psykologi og sex – Fred og Ro anmeldt (m. billede!)

fred_stor.jpg

Forfatteren Kirsten Nørgaard har anmeldt min roman Fred og Ro på sin litterære blog.

Hun skriver blandt andet:

“Sikke et sprog. Det er sitrende fyldt med […] rammende og psykologisk indfølende beskrivelser”

Og om bogens seksuelle sider, som jeg sådan har frygtet hug for:

“Det er ikke sex, det er åndeløst erotisk og utrolig smukt beskrevet”.

Læs det hele her. (Og se lige billedet under teksten ovre hos Nørgaard!)

For sådan en anmeldelse synes det hele umagen værd, årelang knoklen, besværet med at komme igennem på forlagene – nu besværet med som debutant på et lille forlag at blive taget notits af og anmeldt i de ‘store’ aviser og tidsskrifter; ja, selv barske oplevelser, som lagde en kim til romanen.
At opdage at man har formidlet forståelige stemninger – om så blot til én – det er så vidunderligt, at man føler sig løvestærk, også selv om man bare er en halvgammel kone og slet ikke noget smidigt, strømlinet rovdyr.
GRRRR!

(Og at ordene kommer fra én, hvis hvedekornske sprogsans og evne til præcist at udtrykke det uudtrykkelige man har meget stor respekt for, gør ikke glæden spor mindre!)

6 kommentarer

  1. Og jeg er – midt i min rekonvalesens – nu nået til side 81 … og er helt forgabt i dette univers!!

  2. S. 174. Æder den råt. Fantastisk fortælling.

  3. Åh, det lyder dejligt!
    Tusind, tusind tak.

    (Rekonvalescens – er du syg/eftersyg? God bedring!)

    Kærlig hilsen
    Ane-Marie

  4. Har endda måttet smuglæse, mens lilletøsen så morgen-tv hihi.

    Rekonvalescens … har kastet håndklædet i ringen (en meget uvant handling for en vaskeægte og stædig borgfrue) og meldt mig syg med stress for i hvert fald 2 uger … skal have blodtryk ned og styr på, hvad der er op og ned og godt og skidt i mit arbejdsliv … for sådan her vil jeg ikke leve mit liv.

  5. Nej uh, Morgan, pas nu på.
    Det lyder som noget, jeg også har været igennem for en tid siden. Pas virkelig godt på dig selv. Og husk, at det kan tage tid at komme ned i fredelig gænge igen. Giv dig selv masser af tid.

    Mange tanker herfra
    Ane-Marie

  6. Tak du .. og ja – jeg passer på. Rigtig meget. Har aldrig gjort det her før. Sat mig selv først og slået bremsen i. Og det føles godt. Aner ikke, hvor det fører hen – men en ting er sikkert. De døre jeg åbner og lukker med denne proces, fører til bedre tilstande. Det skal de. Og er meget tankevækkende, at i en tid, hvor tid er en mangelvare, så er alles råd: Tid. Så tid vil jeg tage mig. Tid til fremtid.

Der er lukket for kommentarer.

