Håber på afskrækkende anmeldelse af min bog

image088.jpg

Som tidligere omtalt på denne blog frygter jeg en særlig læsergruppe mht. min roman. Bekendtskaber af mig og mine informanter, tilhørende bogens miljø. Frygtede deres reaktion på både bogens sex og dens anskuen psykiske problematikker med rod i verdenshistorien.

Fra nogle af gruppen har jeg nu hørt, at man lige afventer anmeldelse i miljøets dagbladsmedie, så vil man afgøre, om man vil læse romanen.

Jeg forestiller mig næsten, at anmeldelsen bliver sådan, at man ikke vil.
Tror, det er godt sådan.

Hvad mon i første omgang har afskrækket – forsiden? Omtaler?
Og er det så sexen eller psykologien, der har været mest forfærdende? Forsiden fx. har jo både sex og skrækkelig psykologi i sig. Det afhænger af, hvordan man ‘læser’ den…

Interessant overvejelse.

Så interessant, at den må blogges om, selv med høj feber, dunkende hoved og væmmelig hals.

Og nu står den vist på Pinex.

72212_aspirin_tablets.jpg

2 kommentarer

  1. Forsiden tog jeg til en start som en positiv sag (du ved – sådan lidt spontan sex over kaffebordet). Nu, hvor jeg er længere i bogen, er den faktisk ret klam med de konnotationer den skaber (klam på den fede måde).

    Jeg tænker under min læsning også meget på, hvor autobiografisk bogen er – netop det psykologiske er jo så forbandet godt beskrevet at “hun må ha været der selv”…Jeg kan ikke helt lade være med at sætte dit ansigt på Miriam – måske faren ved at blogge om bogen?

    Jeg vil under alle omstændigheder anbefale bogen til min familie – som du ved er jeg “dernede fra” 🙂

  2. Tak for din kommentar. Jeg slubrer den i mig!
    Autobiografi? Der er magtkonstellationer i bogen, som jeg kender fra virkeligheden – men udmøntet i helt andre handlinger og personer. Men der er da alligevel personbidder og handlingsstumper, der er skåret ud af virkeligheden. Dog virkelig fragmentarisk.
    Der er sikkert en del af mig i Miriam. Men hun er blidere, tror jeg – og langt kønnere!
    Jeg er MEGET glad for at høre, at du vil anbefale bogen til den sønderjyske familie. Det er dejligt at få at vide.
    Har i øvrigt netop i dag solgt bogen til en hamborgsk herboende dame, som fandt skyldbyrde-opgøret så interessant og kom til min dør for at købe romanen efter at have læst om den i avisen. Heldigvis havde jeg et frieks. i overskud.

Der er lukket for kommentarer.

