God klaustrofobi – for meget sex. Eller?

801115_book_reading_2.jpg

For tiden erfarer jeg en gammelkendt sandhed: Smag og behag er forskellig.

Får mange reaktioner på min roman Fred og Ro. Nogle siger, den er en god skildring af indelukkethed & klaustrofobi, andre, at den er en fornærmende yppen kiv.

Nogle finder dens sexscener stærke, relevante og smukke – andre synes, at der er alt for meget og alt for mange sære slags sex.

Nogle siger, at den er et skarpt og berørende stykke psykologi, andre kalder den dybdepsykologisk som Daphne du Maurier (!).

Nogle finder mit sprog smukt og sikkert, en enkelt finder, at det har ‘knaster’.

Nogle ser glimt af humor, andre ser konstant dødelig alvor.

Nogle synes, at bogen ender for brat og for overraskende og uventet. Andre at den for forudsigelig i sin slutning. Andre igen, at den burde gå lidt hurtigere mod enden, dvæle mindre til sidst. Nogle synes, den slutter smukt.

Hvilken buket af virkninger og reaktioner!

Vel, men indtil videre er der flest af de positive tilbagemeldinger.
Det er dejligt for en træt forfatter.

5 kommentarer

  1. Måske skal du gøre, som jeg prøver på. Smid “Nogen synes” – ud. Bare for en tid.

  2. Ja, min mening må du have tilgode lidt endnu. Jeg læste de første kapitler under et besøg hos sønnen, som havde bogen liggende. Og nu venter jeg utålmodigt på, at grundlovsdagen skal slutte, så postgangen kan blive normal igen, da jeg hører, at romanen skulle være på vej til mig. Glæder mig meget. 🙂

  3. Kan man virkelig det?? Smide ‘nogen synes’ ud? Åh det må jeg prøve …

  4. ja – det er jo det der med smagen, der gør det! Det er nok også grunden til, at det er så skide svært i det hele taget at få noget udgivet (redaktører har jo også forskellig smag):-)

    Godt at høre du er back again!

  5. Tjah, “nogen synes” kan være ret forvirrende, men når nogen så synes noget rart, er det jo fedt!

    Ja, Brian, også forlagsmeldinger kan gå i vidt forskellige retninger – suk…

    Glæder mig til din melding, TC.

Der er lukket for kommentarer.

