Nej tak til oplysninger om tysker-kronik

www.dk-forum.de, som jeg er medlem af, må jeg ikke fortælle om min kommende kronik i Jyllandsposten. Det er reklame for min bog, har jeg fået at vide. Jeg havde i min omtale forklaret, at kronik og roman havde delvist udspring af de samme kilder, og det medførte så et forbud – og en prompte slettelse af mit indlæg.

Lidt trist egentlig, at der i et sådant forums administration ikke er større interesse for en kronik om danskeres forhold til tyskere i DK. Og åbenbart heller ikke for en roman, der har lidt af det samme tema.
Godt 60 læsere havde nået at læse indlægget siden i går aftes.
Nu har jeg spurgt, om jeg må fortælle om kronikken, hvis jeg ikke fortæller, at jeg har skrevet en bog. Endnu har jeg ikke fået nogen reaktion.

4 kommentarer

  1. “Man binder os på Mund og Haand….”

  2. Det meget interessante er, at kronikken tager fat i danskeres (uerkendte) særlige handlemønstre over for og fordomme mod tyskere. Der er med andre ord tale om en kronik, som tager tyskernes ‘parti’, hvis vi nu skal anskue det med sådanne polariserende briller.

  3. Tjah-tjoh, det kunne der spindes mange ender over, og det har jeg da også været ved; men nu har jeg valgt i stedet at klippe enderne af og hæfte, pænt og nydeligt.

    Jeg er vist ved at være kørt ret træt.

  4. […] nye Drops Lidt af det udenom og så forfatteriet « Nej tak til oplysninger om tysker-kronik Jo tak til oplysning om tysker-kronik June 20th, 2007 Nu har jeg i en mail til […]

Der er lukket for kommentarer.

