Forfattere: Send jeres bøger på strejf!

bookcrossing-let.jpg
Nu afventer jeg en melding om, hvor min roman Fred og Ro, som jeg har doneret til Book-Crossing, er blevet løsladt.
Hvor ligger den og venter på sin første finder?

Det er en rigtig spændende tanke, at mine ord drager ud på sådan en ukendt rejse…

Og jeg vil gentage min opfordring til alle danske forfattere: Registrer et eksemplar af jeres værk(er) hos Book Crossing (det er vældig nemt) og lad jeres roman, digtsamling eller fagbog gå på vandring blandt læsehungrende togpassagerer, cafégængere, Netto-indkøbende etc. etc.

Jeg ved, at digteren Kirsten Nørgaard har planer om at være med, det samme har børnebogsforfatteren Reinhard Klahn – og blogroman-frontløberen Spacemermaid har helt uafhængigt af min idé planer om et vandrebogsprojekt, har det netop vist sig! Herligt!

Skriv jer evt. på i kommentarfeltet nedenfor, når I har sendt jeres bog ud på rejse, så har vi et spændende samlet overblik over, hvilke forfattere der er med, og hvilke bøger læserne kan finde på strejf rundt om i landet.

Se samlet liste over deltagerne i projekt forfattere på strejf her.

21 kommentarer

  1. Genial ide (når jeg nu selv skal sige det 🙂 ) – Tak for tippet til et rigtig godt system! Jeg er simpelthen så hooked på det. Og lettet over, at jeg ikke behøver at opfinde den dybe tallerken! Jeg sender min første bog afsted i dag (har valgt at donere 5 styks) – første bog sendes af sted fra by ved Skovhus kl. 12 ved stationen.

  2. Jammen klart jeg vil 🙂

  3. Kjeldberg – jeg er registreret – kors, jeg er en klump til sårn nåed! 🙂

    Men jeg regner med 1 styks bog sendes afsted så […] i G[…]gade har den på torsdag 😉 Så må vi se hvad der videre sker! 🙂

  4. UPS! Jeg må da ikke skrive hvor den er vel ??? :-0 ellers lad være med at godkende ovenstående kommentar – grr – jeg ER et fjols!

  5. Fedt Space og Lonni!

    Hmm, lidt mystik – for hvor er nu lige det kære “Skovhus”? Herligt!

    Næ, Lonni, det var vist næsten for præcist, så jeg har lige redigeret lidt i din kommentar 🙂 – men det er i hvert fald København – på en gade, som jyder ALDRIG udtaler korrekt!

  6. Jeg lagde bogen på stationen nær skovhus (kan godt lide mystik på bloggen), og da jeg tjekkede lidt senere, var den væk. Spændende.

  7. 😉 Skide godt (Egon) 🙂

    Kh

  8. Forrygende initiativ, Ane-Marie! Jeg blev slev smaskforelsket i bookcrossing-konceptet for et års tid siden – og snublede så som bekendt i tilværlesen og har ikke gået gjort så meget ved det. Men dit initiativ er fantastisk … lad os få pustet gang i ideen.

    Må flux få skrevet mig en bog, så jeg kan være med med egne værker også hihi .. indtil da må jeg lige grave reolen igennem for guld, der kan doneres.

  9. GÅddersgade…hi…hi…sagde jyden.

  10. (Alt imens med-jyden sad og var ved at brække tungen og øvede ooo’er og ååå’er og studerede antallet af konsonanter og kløede sig i håret og slet ikke turde sige noget 🙂 )

  11. 🙂

  12. Jeg har brugt BookCrossing i nogen tid, vist et par år men er ikke aktiv nok! Ved i godt at der for tiden arbejdes på en dansk ekvivalent. Her er linket: http://www.bibliotekr.dk/

  13. […] Heldigvis kom Kjeldberg mig i forkøbet, da der allerede findes et internationalt system. Læs mere om det på hendes blog Her!” […]

  14. Jamen sådan en opfodring kan man da ikke sidde overhørig 😀
    Er nu registreret og placerer den første bog på den anden side af min side af sundet………

  15. […] dansk, författare, kultur, oversætter, svenska, öresund, översättare, øresund | Ta emot Kjeldbergs uppmaning och låt era böcker […]

  16. Irene – det lyder super! Kunne ikke lige komme ind på siden.

    Men det gode ved Bookcrossing er, at Danmark også er med på verdenskortet. Og det føles lidt globalt, selvom bøgerne højst kommer til Sverige eller Norge 🙂

  17. Spændende om din bog bliver indrapporteret, Space.
    Min er også vandret bort fra telefonboksen på Jarmers Plads – mon nogen fortæller om dens vandring på Book-Crossing?

    Tak for opbakningen, Morgan – og JAHH, jeg vil glæde mig til du får skrevet en bog!

    Irene, tak for linket. Kendte ikke sitet – herligt, at der findes danske initiativer også (men jeg kunne som Space ikke lige komme ind på siden, da jeg prøvede). Jeg vil følge lidt med derovre – især da jeg har fået et par henvendelser fra forfattere, som fandt det lidt tungt, at hele processen på Book-Crossing er på engelsk.

    Dejligt, Harning! Og tak for videregivelsen af opfordringen ovre på Dansk-Svensk Forfatterselskab.
    Håber, din bog vil få en spændende, givende vandring. Måske når den helt til Danmark…?

    Jeg ser lige at få lavet en opdateret liste i en egen post over, hvem der “melder” sig som deltagere i projekt strejfende bog.

  18. http://www.bibliotekr.dk/ er HELT nyt! Frisk fra fad og stadig under udvikling! Men teamet bag arbejder, så vidt jeg ved, meget fokuseret på projektet, så watch that space!

  19. Sødeste Kjelberg 😀
    :”Er nu registreret og placerer den første bog på den anden side af min side af sundet………”
    Mon så den når Danmark ? 😀 Fantastisk gåde 😀

  20. Det er en super god idé!
    Hvis jeg ellers bliver udgivet, så vil jeg også gøre det!

  21. Irene – jeg vil holde øje med bibliotekr.dk, helt bestemt vil jeg det 🙂

    Harning – hmmm, ja det er lidt som med minus gange minus, der giver plus – eller noget… I hvert fald er der bøger på rejse, et eller andet sted omkring Sundet 🙂 (og jeg tror, jeg læste din første post lidt skævt – havde vist fået det til, at du havde været ovre et eller andet sted under Karlskrona med bøgerne…)

    Dejligt, Digtafon! Og du bliver udgivet 🙂

Der er lukket for kommentarer.

