At koncentrere sig om et voksende “barn”

Jeg er kommet godt ind i researchen og forskrivningen til min næste roman. Den viste sig at være en anden – og en tredje – end jeg havde gået og troet. Et herligt kursus i flowskrivning, afsluttet for godt en uge siden, fik ideens bæredygtighed til at manifestere sig.

158431_origami_2.jpg

Så de næste par måneder vil der være stille på bloggen her. Omkring “forfattere på strejf” vil der blive opdateret – naturligvis. Og måske vil der dukke en bogomtale eller -anmeldelse op en gang eller to. Men ellers: et foreløbigt mange tak for nu til mine læsere.

5 kommentarer

  1. Ih, du er vel nok energisk! Man kan vel ikke få dig til at fortælle lidt om, hvor den dersens inspirationskilde springer henne? 😉

  2. Rigtig meget held og lykke. Det lyder lidt som om, du har været på forfatterforeningens kursus i flowskrivning. Det skulle være super. Jeg starter hver morgen med at skrive i et flow. Det kom sig af Julia Camerons morgensider i “Kreativitet”. Jeg synes, det åbner op og renser ud.

    Held og lykke med det nye projekt. Glæder mig til at læse mere fra dig. Hvis du nogensinde har brug for nye øjne på en tekst, så har du min mail.

  3. Øv! – og nej så alligevel ikke: GOD ARBEJDSLYST!
    😉
    🙂

  4. Kan det der flowskrivning også bruges af lyrikere?

  5. Digta: Tjoe, nu har jeg egentlig ligget på den lade side længe, skønlitterært, tumlet med forskellige ideer, som ikke rigtig blev til noget… Så egentlig synes jeg, at jeg har været litterært inaktiv laaang laaang tid. Og så var den der pludselig, en brugbar idé! Hvorfra den kom? Egentlig, som altid, en lille stump af mit eget liv, møbleret om på, bygget ovenpå, broderet ud ad en tangent på… Og så har jeg gået og set på japanske turister i sommer, og et eller andet der ville også bruges – og så – – hmm, det lyder vist temmelig uklart… Gad vide, om der virkelig bliver roman af det?! 🙂

    Space: Jeps, jeg har været på forfatterforeningens kursus i flowskrivning (heldigvis blev det også udbudt i Århus), og det var formidabelt. Ville egentlig have skrevet noget om det her på bloggen, men opgav det, fordi oplevelsen simpelthen var for stor og givtig til at det kunne rummes i en lille blogpost. I hvert fald fik det kursus meget til at falde på plads for mig – både om skrivningens psykologi og om skriveteknikker (en enkelt metode, som jeg selv bruger, fik jeg pludselig et navn på – sjovt!).
    Jeg udfører også morgenskrivninger nu – det er SÅ godt. Man føler sig som forfatter selv på hektiske, umulige dage – og man mister noget af sin stress. OG holder kontakten med sit skriveprojekt.
    Jeg har din mail – og det er dejligt at kende et par skriverøjne derude. 🙂 Mange tak skal du have.

    Kirsten: Tak for dit ØV og for dit gode ønske. Begge dele gør glad!
    Og ja, flowskrivning kan bruges af alle slags forfattere, så vidt jeg kan se. Det handler om at få håndværket til at flyde, smiddiggøre de mentale skrivefingre. Bo Skjoldborg, som holdt kurset, kommer vistnok med en bog om konceptet lige ind i det nye år. Jeg skal lade et ord falde på bloggen, når den kommer på gaden.

Der er lukket for kommentarer.

