PR-firma: Forfatterblogs er mønster-PR

PR- og kommunikations-virksomheden GCI Mannov A/S giver i dag på sin blog udtryk for, at vi bloggende forfattere på forbilledlig vis udnytter blogmediet på en måde, som er “effektiv dialog, det er oplysende videndeling, det er brugerinddragelse, det er branding”.
Man opfordrer de danske virksomheder til at tage ved lære af os bloggende forfattere: ”Glem spekulationerne og kom ind kampen!”, som det udtrykkes.

Mannov-bloggen linker til både min og Spacemermaids blog. Orv! Jeg takker!

(Trods pause til at skrive ny roman MÅTTE jeg jo dele dette spændende indlæg med mine skrivende/bloggende kolleger! Det var uomgængeligt!)

9 kommentarer

  1. Nej hvor fint! 🙂 Jeg kender en, der hedder Jesper derinde – men det er jo ikke ham, der har skrevet artiklen. Super med opfordring til andre forfattere. Det er jo så svært at blive læst. Så alle kneb gælder. Dog har det sine overvejelser, som vi begge har skrevet om, når forfatteren bliver mere tilgængelig.

    Jeg kan godt lide, når bøger står alene – men på den anden side tror jeg, det er fremtiden, at man kommunikerer mere med forfatterne som læser. Jeg har min email adresse på flappen, og jeg bliver simpelthen så glad, når jeg hører fra læsere. Og de bliver positivt overrasket over, at jeg altid svarer. Men jeg tror ikke, der er en forfatter, der ikke ville nyde godt af sådan en kontakt. Hov nu kom min kommentar til at dreje lidt væk fra emnet. Ville egentlig bare linke til din bookdropping tekst.

  2. Spacemermaid: Det var et dejligt skulderklap til alle os bloggende forfattere, at GCI Mannov sådan bruger os som eksempel for erhvervslivet. Helt klart har bloggingen også visse bagsider – og tager tid; men stadig skønt, at vi ses som nogle, der har fanget en mulighed i luften 🙂 .
    Og jeg tror som du, at enhver forfatter kan have glæde af sådan direkte læserkontakt. Megen respons har man jo ofte ikke, når man sidder og skriver på en roman.

    (Jeg tror faktisk, at artiklens forfatter, Brian Petersen, er én, der sidder i Århusafdelingen af dette firma.)

    BS: Tak for smilet og sådan 🙂

  3. I øvrigt også (og måske især) dejligt i relation til dette at blive anskuet som noget i retning af “en opmærksomhedssøgende idiot” (som jeg tidligere har skrevet om her på bloggen), at en professionel PR-mand giver os sit ord for, at han forstår, at vi ikke bare i selvcentreret nydelse sidder og snakker om os selv – men at vi udfører et stykke arbejde udi læserkontakt, dialog og eksponering i en verden, hvor litteratur desværre sjældent ses, blot fordi den findes…

  4. Mht din sidste kommentar – jeg forstår hundrede procent, hvad du mener. Det er ikke naturligt for nogen af os, men vi kæmper for vores bøger. Vores børn. 🙂

  5. Brian er en lurendrejer 😉

  6. Space: Tak fordi du ved, hvad jeg mener. Det er jeg glad for.

    Kirsten: 🙂 .

  7. @Kjeldberg

    Jeg faldt over din blog, fordi den ligger på Top 20 over omtaler af GCI Mannov – selv om vores “corporate blog” døde sidste år. Det er sært at se, hvordan nettet aldrig glemmer – din post anerkender noget, som ikke findes længere. Men rosen til forfatterne var selvfølgelig ægte nok – også selv om Kirsten kalder Brian for en lurendrejer (jeg kender ikke deres forhold, men jeg fornemmer Brians charme i Kirstens kommentar).

    Også spøjst at sig mig selv refereret til som spacemermaids ven her over 8 måneder senere. Jeg anede slet ikke, at jeg var et samtaleemne på den måde. Det er den slags små sjove oplevelser, jeg elsker ved bare at følge link på link på link og så se, hvor jeg havner :-).

    Mvh
    Jesper (fra GCI Mannov)
    http://www.startsnakken.wordpress.com

  8. Hej Jesper – og meget forsinket velkommen her

    Ja, det er pudsigt, som nettet “husker” for os.

    Lurendrejer-kommentaren kommer vist af, at Brian har et ben i hver lejr, så at sige: Han er Brian Ørnbøl Storm, forfatteren, og Brian Petersen, Mannov-manden :-).

    Og charmen hos både Mannov-manden Brian og forfatteren Brian er såvist ikke til at komme udenom 🙂 – så vidt jeg kan bedømme på afstand, geografisk såvel som aldersmæssigt.

Der er lukket for kommentarer.

