Dronning af blod

itemimageaspx.jpg

Vi er så produktive allesammen!

Også Anika Eibe, som jeg havde at gøre med, da jeg var boss-redaktør på det lille Scripsit.dk, er netop udkommet med en ny roman. Den hedder Dronning af blod, og jeg kender faktisk ikke – indtil videre – meget mere til den.
Den er udgivet på Forum, og på Bogguide kan man blandt andet læse følgende ord om bogen:

“Sanselig historisk roman om kongedatteren Arsinoe, der blev dronning af Ægypten – og siden tip-tip-tipoldemor til Kleopatra”.

Anika Eibe har i øvrigt tidligere fået lavet forsider af TamaraLara, der også udførte omslaget til min Fred og Ro, og som nu arbejder på omslaget til min kommende roman Marcipansøstre, men Dronning af blods forside har Harvey Macaulay udført. Han har før skabt forsider til blandt andre Erling Jepsens Frygtelig lykkelig, og Hans Schmidt Petersens Den gode amerikaner.

På Eibes hjemmeside kan man læse mere om romanen og forfatterens tanker om den.

4 kommentarer

  1. Halløj Fru Kjeldberg.

    Tusind tak for den smukke omtale om min nyeste bog. Jeg håber at mange vil tage lige så godt imod den, som du. 🙂
    Og dejligt at høre at du får endnu en forside af TamaraLara, hun forstår at lave en forside, der fanger.
    Faktisk er hun (igen) i år nomineret til at vinde Odense Ugeavis’ årlige malerkonkurrence (en af de bedste 10 ud af 423 malerier), så hun udviser bestemt talenter.
    Forsiden på denne som Macaulay har lavet kan jeg dog bestemt ikke klage over. Den er virkelig iøjenfaldende!

    Held og lykke med “Marcipansøstre”. Sikke en titel! Det er da noget der hænger ved! Hvornår kommer den?

    Anika Eibe

  2. Hej fru Eibe

    Ja, hun er go’, Tamara – og dagjobbet hun har fået udi det billedskabende er vist heller ikke så ringe, så vidt jeg kan forstå :-). Hun stormer bare frem.

    Men Macaulay er også alsidig, Dronningens omslag har lidt af det samme varme, ildfulde i farverne som hans omslag til Vedsø Olesens Gudernes Tusmørke, mens Jepsen- og Petersen-omslagene er ovre i noget meget mere svalt og pastellet.
    Spændende med de forsider og deres budskaber.

    Tak for de gode ønsker for Marcipansøstre. Den kommer i foråret, muligvis april.

    Også gode ønsker for dit ‘barn’ – og desuden for det barn, som ikke er af papir og tryksværte 🙂

  3. Jeg synes nu altså at ham harvey dér laver nogle kedelige og ikke særligt nyskabende sider. Derimod er jeg helt enig med dig i, at Tamara bare stormer frem. Vild, nyskabende og modig er forsiden til fred og ro, som jeg er stolt ejer af.
    Og selvfølgelig et fantastisk plus til forfatteren 🙂
    Jeg takker for rigtig god og saftig læsning. Glæder mig til din nye bog!
    kærlig hilsen, Jane

  4. Hej Jane – og velkommen her.

    Jeg må indrømme, at jeg faktisk også foretrækker Tamaras tilgang til sagerne – og hendes resultater.
    Ville blot ikke sige det FOR højt, for ikke at såre mine kolleger, som ikke er så heldige at have hende til at lave omslag :-).

    Har netop fået Tamaras omslag til min nye roman Marcipansøstre. Det er SÅ flot!
    Glæder mig sådan til at kunne fremvise det her på bloggen.

    Jeg synes i øvrigt, at der er stor forskel på Macaulays kreationer. Jeg foretrækker de mere gakkede, som en forside til Erling Jepsens Frygtelig Lykkelig, hvor sortbrogede køer adstadigt er i færd med at synke ned og forsvinde i et ellers idyllisk marsklandskab, eller som forsiden til Hans Schmidt Petersens Den gode Amerikaner, hvor en amerikaner i krøllet jakkesæt og solide sko flyver, eller rettere TRÆDER, til himmels.

    Tusind tak for kommentaren til Fred og Ro. Det er en stor glæde at kunne give gode læseoplevelser.

    Håber, at du også vil synes om Marcipansøstre.

    Kærlig hilsen
    Ane-Marie

Der er lukket for kommentarer.

