Jo, jeg gør

105785_type.jpgJeg gør det. Har det i tankerne hele tiden, vender og drejer det. Planlægger. Udfører – det er skønt! Nogle gange er det så vidunderligt, at jeg tuder. Han er pragtfuld. Min japaner. Han kan se på én, så man føler sig mere nøgen end på det mest udkrængede i sengen. Hans sprog. Men Thue er også dejlig. I skulle se ham i hans rette element – skoven. Og det andet rette element – –

Jo, jeg gør det. Skriver på min nyeste roman, Iseskrog, – få sider, men mange uger gammel. Men det er næsten ikke til at fortælle om. Copyright-paranoiaen griber én, hvis man siger for meget. Og det lyder dødsens banalt, hvis man siger for lidt.

Mit udgangspunkt er ganske enkelt en sætning, som Per Arnoldi en gang ytrede om sit samarbejde med en anden (mandlig) kunstner:

“Det er et kærlighedsforhold.”

Og selvfølgelig er mit udgangspunkt alligevel ikke bare det.

Men i hvert fald: Der skrives i skrivestuen.

3 kommentarer

  1. Du er saftsuseme effektiv, Kjeldberg. Slap nu lidt af og tag det roligt. Alle vi andre får både stress og mindreværdskomplekser. 😉

    God arbejdslyst.

  2. Åh, Kjeldberg – hold endelig kortene ind til kroppen 😉
    Fortsat god fornøjelse!
    Knus
    K

  3. Jamen Jens, jeg slapper jo bedst af, når jeg skriver 🙂
    Skrivning er lykke.

    Yeps, Kirsten, jeg nøjes forsigtigvis med kun at flapre lidt med dem 🙂
    Og er fornøjet :-).

Der er lukket for kommentarer.

