Rapport fra en bankboks

noegler.jpg

Her sidder jeg så i Harnings bankboks (forklaring: Se denne post inkl. kommentarer). Her er lidt snævert og meget mørkt. Nu og da dukker Harning op med lidt proviant og en sprække af lys. Der er meget stille i banken. Det er nok, fordi det er søndag. Eller egentlig er her altid stille. Men det føles mere stille i dag. Jeg har ikke bevidstheden om kunderne og de ansatte deroppe et sted over bokshvælvingerne.

Jeg har kun selskab af mit manuskript og nu også 1. eksemplar af selve den trykte Marcipansøstre.
Man må lide en del for litteraturen. Gad vide, om ikke forlæggeren kunne sidde her noget af tiden, så jeg kunne komme lidt ud? Spurgte faktisk forleden, men det dur åbenbart ikke. Jeg er jo primærkilde til romanen, og som sådan næsten så værdifuld som selve teksten. Næsten.

Nå, nu synes jeg, jeg hører bump af tunge døre og raslen af nøgler. Harning er vist på vej med mere proviant.
Frygter, at hun vil forsøge at fravriste mig manuskriptet, når jeg i et svagt øjeblik kaster mig over svensk knækbrød, limpa og pærecider fra Herrljunga. Nu har jeg jo også selve bogen at passe på. Har sat mig på den. Måske opdager hun den ikke.

Heldigvis ved hun ikke, at jeg kan miste enhver koncentration og vagtsomhed for en 88 fra GB. Eller en päronpinne.

8 kommentarer

  1. Kjeldberg, hold ud, snart springer du ud, altså sådan, ikke sådan, du ved. Og måske må jeg komme forbi en dag og drikke cider sammen med dig? Der bliver måske lidt trangt inde i boksen, men mon ikke det går? Just the two of us? 🙂

  2. Päronpinne – er det de der pæreis? Uh, vi fik dem i ferierne i Sverige…og vi har aldrig glemt dem.

    Som du dog kan få spændingen til at stige….

  3. Hvis ikke det var fordi jeg måtte skynde mig hen til købmanden, ville jeg bedyre – ikke at fravriste dig manuskriptet, men det har jeg ikke tid til, for købmanden har billige is. 😀

  4. Reinhard: Der er altid plads til en til, der- . Det ved du!

    Kirsten: Ja, päronpinne, uhm! Men de findes vist ikke mere, eller de´hedder noget andet – päronsplit eller sådan noget.
    Spænding? Ja, jeg sidder også som på nåle her i boksen. Der er ikke så meget andet at lave herinde…

    Harning:
    Oh-oh. Jeg aner uråd.
    …men øh – forresten, har han også tilbud på 88, ham Ica-fyren?

  5. […] Mon der er plads til mig  her? […]

  6. Altid plads til én til!
    (Øh, du har vel ikke is i lommerne?)

  7. (Hjælp, der går rygter om både Päronpinne og 88…)
    (Håbløst fortabt er jeg…)

  8. Hehe…
    ses. 😀

Der er lukket for kommentarer.

