Kjeldberg om Eivissas forførelse i Urban

hans-06sh.jpg eivissa.jpg

Nej, men hvor dejligt. Min tidligere nævnte anmeldelse af Hans Schmidt Petersens sjæleforførende roman Eivissa er i dag – i en lidt forkortet version – i den trykte udgave af gratisavisen Urban. Lige nu kan man se den her (hvis man ikke lige har en papirudgave) – det er side 16.

Håber, at mange vil blive inspireret til at læse bogen. Den er en dirrende oplevelse.

(Vil du se den fulde anmeldelse, hvor bl.a. den hushøje bøsse Adrian, som jeg er fuldkommen fortabt i, også er med – så er det her.)

4 kommentarer

  1. Det handler også om sex. Hvorfor skal alt handle om det?

  2. Nu skal jeg nok ikke begive mig ud i at svare på Hans Schmidt Petersens vegne – han har skrevet bogen, jeg har ikke.

    Men generelt kan man vel sige, at livet indeholder temmelig meget sex – og i Petersens bog handler det om en 19-årig ung mand. Sex eller overvejelser om sex fylder – så vidt jeg husker – en del (også) i den alder (selv om jeg dog aldrig har været ung MAND).
    Schmidt Petersens Eivissa omhandler dog også meget andet end sex – fx kærlighed, ensomhed, social ambition, minoritetsproblematikker etc.

    Sexscenerne i bogen er i øvrigt – som skrevet andetsteds – meget velskrevne. Delvis uhyre ømme og smukke, delvis så barske, at man rødmer af ren skræk og forkommenhed.
    Men han har gjort det hele godt, HSP.

  3. Hvorfor er du så negativ Hanne?

    Hvorfor er du så bange så snart ordet sex kommer i spil?

    Har du tænkt over det?

  4. I hvert fald har Eivissa mange, mange facetter – ud over sex, bagved sex, foran sex.
    Som sagt.

Der er lukket for kommentarer.

