Jeg er rædselsslagen – mandag går det løs

marcipann.jpg

Mandag rammer Marcipansøstre kulturredaktionerne – og samme dag frigiver mit forlag bogens første 3 kapitler.

Jeg er rædselsslagen. Hvordan vil aviser etc. reagere på min bog – vil de overhovedet læse den?

Og hvis de læser den, vil den så møde forargelse, eller ligefrem fordømmelse?
Vil den direkte skildring af helt unge som seksuelle væsner være for uspiselig en mundfuld?

Vil skildringen af en ganske ung teenagers ambivalens i mødet med en voksen grænseoverskrider stride for stærkt mod mere gængse anskuelser?

Vil skildringen af pigens efterfølgende ensomhed og magtesløshed af samme grund blive affærdiget? Og har jeg dermed “svigtet” min hovedperson?

Vil romanens kærlighedshistorie – en skæv og tyst lille kærlighedshistorie (eller beundringshistorie), som går helt fortvivlet vidt – overhovedet blive opfattet midt i de mere kontroversielle aspekter?

Hvordan vil læserne reagere?

