Sidder hun bare og glor?

amskrivende08.jpg

Sidder fru Kjeldberg så med hænderne i skødet, hviler på laurbærrene (eller tidslerne) på forventet efterbevilling og venter på udgivelsen af Marcipansøstre 27. marts?
Laver konen ingenting?

Joe, hun passer sit arbejde og sådan-

Men bortset fra det?

Jow, skam da – også litterært foregår der lidt.

  • Fik skrevet på en lille tæt sag i en helt anden genre i nogle dage – fik den endda afsluttet (så lille var den). Måske kan den give lidt smør på brødet en dag. Og i øvrigt tror jeg på, at det er sundt at skærpe pennen på fremmede genrer nu og da – flirte med et andet sprog, en anden stil, andre emner. Om ikke andet er det sjovt at lege, gungre derudad i en anden rolle end ellers – en anden skrivepersona ville skrivecoach Bo Skjoldborg vist sige.
  • Og jeg skriver på den nye roman Iseskrog (som nok skal have et andet navn).
    Lige nu er jeg ved at sammenskrive en ny start på romanen med de oprindelige omkring 80 sider – og derefter revidere de oprindelige sider, så det stemmer.
    Det er lidt mere gennemgribende, end det måske lyder, blandt andet er jeg gerådet ind i en leg med mine personers køn og kønsidentitet, som er ganske kompliceret for mig selv at følge med i – og samtidig er det frygtelig spændende, der åbner sig hele tiden uventede udsigter de mærkeligster steder hen.
  • Der er også lidt kontakten en journalistbekendt her, en anden bogperson der. Der skal udbredes oplysninger om, at Marcipanen er på trapperne. Også dét er en del af det litterære arbejde.

Og imens tæller vi ned. Der er lææænge til den 27. Og rædsomt kort!

