Ilde hørte sandheder – interview om Marcipanen

marcistabel.jpg marcimidtjyll08bill.jpg

Allerede to dage før Marcipansøstres udgivelse var der et grundigt interview med romanens forfatter i Midtjyllands Avis.

Et par korte citater og klip:

“Denne gang er temaet børn og unges seksuelle søgen kontra voksen grænseoverskridelse.
Ane-Marie Kjeldberg fik ideen til bogen efter at have talt med en voksen kvinde, der var udsat for seksuelle grænseoverskridelser som barn.
– Kvinden fortalte, at hun slet ikke havde opfattet, at det var forkert, før omgivelserne fandt ud af det og gjorde hende til offer.
Hun fik at vide, at det var forfærdeligt, og det var det jo også, men der var slet ikke plads til de andre følelser hun også havde. Hun havde faktisk dårlig samvittighed over for krænkeren, og ønskede ikke at han skulle straffes, men det kunne hun ikke sige til nogen.”

marcimidtjyll08stump2.jpg

marcimidtjyll08stump.jpg

marcimidtjyll08stump3.jpg

marcimidtjyll08stump4.jpg

Fra Midtjyllands Avis 25.03.08
Journalist Kenneth Lynghøj

“Blogging with a purpose”-award til disse fem…

Harning har givet mig en “Blogging with a purpose”-award (med en smuk begrundelse). Den skal jeg give videre, hvis jeg vil lege med.

Det vil jeg godt 🙂

“Blogging with a Purpose”.


Hermed reglerne:

1. Nominerede blogge skal nominere 5 personer, som ikke har modtaget prisen.

2 De nominerede blogge skal have et formål

3. I indlægget om prisen skal der laves et link tilbage til denne blog

4. De nominerede blogge skal lægge award-logoet på deres blog. Logoet skal linke tilbage til denne blog (jeg går ud fra, der menes oprindelsesbloggen, red.)

Og jeg nominerer følgende (og deltag kun, kære nominerede, hvis I bryder jer om denne lille “spøg”):

Stensamler, som blogger for poesien, med poesien og af poesien

Brian Storm (Ørnbøl), som gør cirka det samme og supplerende vistnok har samme nydelse som jeg selv ved at lege og arbejde med PR-muligheder og gå og analysere på dem bag kulisserne (tror jeg nok! Måske fornemmer jeg forkert!)

Ordholder, som blogger for en unik kombination af litteraturen, fagligheden, kreativiteten og følsomheden og ikke går på kompromis med det, hun tror på

Reinhard, som venligt og uden at gøre væsen af sig – men med sproget og skarpsynet i sin magt – blogger for sit forfatterskabs iboende talen for rimelighed mellem mennesker (herunder mellem børn og voksne) – og i det hele taget for denne rimelighed, som ligger ham dybt på sinde

Den stille pige, som blogger på familiens side og med en stilfærdig, men vedholdende hengivenhed og empati for og med sit barn og dermed for alle børn, som ikke lige passer 100% i vores hurtige samfunds praktiske standardkasser

Award til Kjeldberg!

Midt i alt hurlumhejet med udgivelsen i går fik jeg slet ikke fat i det, men jeg har altså fået en pris!

En Blogging with a purpose Award – den er givet mig af Harning, med en smuk begrundelse:

“formår at beskrive forfatterens alle kvaler mens hun nyder en päronsplit i bankboksen og samtidig formår at have overskud og mod til at påtage sig børnenes stemme i kontroversielle emner”.

Meningen er, at jeg skal give stafetten og prisen videre til fem andre meningsfulde bloggere. Det sker snarest – jeg skal bare lige nå at overveje lidt!