Nej, jeg ville ikke søge efter marcipansnitter – for fanden!

Google spør mig venligt ‘Ville du søge efter Marcipansnitter?’, hver gang jeg søger efter Marcipansøstre.

Og nej, det ville jeg ikke! Jeg mente Marcipansøstre! Også denne gang.

Marcipansøstre er IKKE lavet af marcipan og frugtfarve og skåret i rhombeformede stykker.  Marcipansøstre ser sådan ud:

marcistabel.jpg  Klik for større billede, kære Google

Kan googlerobotten ikke lære af, at der findes 7360 resultater på Marcipansøstre?
Kan nogen ikke lære den?

Please…

Jeg er træt af julekonfekt! Splitte min juletræskæde da også!

6 kommentarer

  1. Hvad er der i vejen med marcipansnitter?

  2. Kære Ane-Marie

    Jo, det burde Google sagtens kunne lære, og specielt nemt når du benytter WordPress lige som jeg.

    Der findes et SEO plugin som jeg helt utroligt god erfaring med. SEO er Search Engine Optimizer

    http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack/

    Og den giver direkte besked til Google når man lægger “posts” ind. Så skal man blot skrive nogle nøgleord, og dér bør du jo skrive marcipansøstre. Så burde Google efterhånden lære at ordet eksisterer, og i særdeleshed i din WordPress blog.

    Har fået anbefalet din bog af flinke folk på fyldepennen.dk, så jeg glæder mig til den kommer på bibliotekter. Ud over det, er jeg fuldstændig duperet over den flotte forside på Marcipansøstre. Genialt at lave fotos om til glansbilleder, det har jeg ikke umiddelbart set før som fotograf 🙂

    Mange hilsner Peter

  3. Gorzelak:
    Jeg kan kun lide dem med cacaolag i midten. Og dem er der færrest af. Derfor!
    🙂

  4. Kære Peter Henrichsen

    Velkommen til – og tak for den tekniske instruks. Det vil jeg prøve, om jeg kan finde ud af, helt bestemt. De første forsøg lykkedes ikke (SEO’en dukkede ikke op i min wordpress…), men jeg vil gå på med krum hals.

    Nej, har du fået min bog anbefalet af folk fra Fyldepennen? Det er jeg rørt over. Jeg troede ikke, at nogen dér huskede mig mere – det er ved at være længe siden, at jeg slog et par folder der. (Jo, Kåemer husker mig nok, men han har vist ikke anbefalet bogen – han skal anmelde den, og jeg fik lige at vide, at der er gået koks i postgangen, så han slet ikke har fået den endnu.)

    Dejligt at høre en fotografs – en billedfagpersons – ord om Marcipanens omslag!
    Jeg tror også, at illustrator Tamara Laras idé er helt unik – og hendes samarbejde med fotograf Morsi igen perfekt.
    Tamara Lara er en usædvanligt dygtig og indlevelsesfuld forsideskaber. Og på ingen måde tynget af konventioner.

  5. Hej igen 🙂

    Dejligt at høre fra dig.

    Egentlig burde du bare kunne lægge SEO pakke ind i dit wp-content/plugins bibliotek, men det ved du nok allerede.

    En klassisk fejl her, er at folk ikke får lagt den korrekte mappe fra SEO plugin’et ind på serveren. Ofte ligger plugins i en mappe UNDER en anden mappe, altså i flere niveauer. WordPress tolererer ikke at pluginfilerne ligger flere nivauer nede, så man skal sørge for at den kun er mappe der indeholder plugin-filerne man får lagt ind på severen, og som sagt, ikke mappen ovenover.

    Får man lagt mappen ovenover ind, dukker plugin’et aldrig op på Plugin listen i WP, hvor man jo skal aktivere det.

    Kunne det ikke være derfor…?

    Tror det var TULA der anbefalede på fyldepennen. Vi startede med at kigge på dit flotte bogomslag, og så var fotografen her helt solgt 😉

    Marcipansøster er jo ret ny kan jeg se. Kan være jeg må i boghandlen i stedet for, da det jo kan tage en evighed før den kommer på biblioteket.

    Er forresten netop selv blevet færdig med min første børneroman. Nu kommer det store redigeringsarbejde, og så ryger den nok ind til Tellerup først. Det er en spændende verden.

    Mange hilsner Peter

  6. Hej igen, Peter H.

    Det tekniske må jeg nok lige bruge tid på en dag, hvor der er lidt tomme felter i kalenderen – jeg er ikke så hjemmevant i det, der ligger bag en sides/blogs ydre fremtoning, må jeg indrømme :-). Så der skal lige lidt vandring med kort og kompas til :-).

    “Tula” – ja, hende havde jeg en del kontakt til en overgang. Hun er en travl dame med mange jern i ilden, og vi deler jo faktisk forsidekreatør. Tamara har lavet to forsider til mine bøger, og hun har skabt forsiden til Atalanta. Dén forside gav mig idéen, at Tamara gerne måtte lave min Fred og Ros omslag – og jeg fik forlæggeren med på tanken. Heldigvis!
    Hvor sødt af Tula at anbefale Marcipanen :-).

    Ja, der bliver nok lidt ventetid, førend Marcipansøstre er på bibliotekerne – så måske er boghandlen en god løsning. Min forlægger vil helt sikkert bifalde det :-).

    Det lyder spændende med børneromanen. Har du skrevet andet før?
    I hvert fald held og lykke med forlagsturen. (Og lad dig ikke slå ud af eventuelle afslag. De hører næsten med.)

Der er lukket for kommentarer.

