Forlægger Schultz? Fed sveske, marrnn!

Jeg tror, de er ret sjældne – forlæggere som min.

Sebastian Schultz fra Facet, for ham er det, er stadig en sveske:

  • Ringer og hører, hvordan det går. Også med humøret (han ved, at nyudgivne er cirka så sarte som mødre i barselsseng. Han siger det ikke, men jeg kan mærke, at han ved 🙂 )
  • Spørger til mit igangværende skriveri.
  • Orienterer om salg.
  • Lytter til mine PR-ideer.
  • Overskrider velvilligt sit PR-budget med et ekstra anmeldereksemplar, når han synes, en Kjeldberg-idé er god.
  • Har selv PR-idéer og holdninger til bogsalg i den helt aktuelle verden.
    • Opmuntrer og roser, når han finder, jeg gør et eller andet PR-mæssigt vel.
    • Husker jævnligt at påpege, at jeg har skrevet en skidegod bog! (En sart nybarslet forfatter labber det i sig!!)

    Alt i alt giver det altsammen gode, meget all-round bogsnakke med en dejligt usentimental vinkel på tingene.

    Jeg tror, han er temmelig unik, ham Schultz.

    Det er ret fedt.

    Fed sveske, marrnn! – som man ville have sagt dengang i oldtiden (eller hvordan det nu er).

    6 kommentarer

    1. Jeg forstår på kæresten, at de unge, som han underviser, bruger begrebet “fuldfed”. Så jeg vil altså sige, at det lyder til, at du har en fuldfed forlægger.

      Hvis han ikke sad på Sjælland, hvilket han gør ifølge min research, så ville jeg omgående søge job hos ham. Han lyder som et menneske efter mit hoved. Kan gerne være, at han i sidste instans plejer egne (virksomhedens) økonomiske interesser, når han bakker dig op på den måde, men det betyder jo også, at han tror på dit forfatterskab – og mon ikke han også tror på dig som menneske? Vi er jo nogle stykker, der gør begge dele. 🙂

    2. Ja, ham Schultz er da vist herre-nice (som en teenager kunne finde på at udtrykke det) 😉

      Tillykke med ham, han lyder bestemt ikke som forlæggere er flest.

    3. Ham ville jeg gerne kende. Han lyder som een, man gerne vil kende. Og kendes af. Og så viderer.

      Dejligt med sådanne mennesker 🙂

    4. Tror du han udgiver lyrik 😉
      eller suiter…

    5. Fuldfed, herre-nice…?
      Jo, det passer alt sammen 🙂

      Jo, TC, han sidder på Sjælland og forlægger ting. (Og tak for de dejlige ord om tiltro 🙂 )

      Ja, jeg tror nok, han også udgiver lyrik – og måske også suiter, Kirsten. Du ku’ da prøve at høre…

      Tak allesammen for de rare kommentarer om en rar person!

    Der er lukket for kommentarer.

