Imod alle odds: Berlingske anmelder Marcipansøstre – og det dybt berørt

To studerende på Danmarks Journalisthøjskole, Dorthe Bregendal og Sine Schack Vestergaard, godtgjorde fornylig i en opgave, at de store danske dagblade stort set kun anmelder de “anerkendte” forfattere fra de “anerkendte” forlag (de skrev: “Redaktørerne uddeler dermed anerkendelse til forfattere, og til dels forlæggere, som allerede befinder sig i det litterære felt.”)

Imod alle odds har nu ikke alene Politiken, men senest også (i torsdags) Berlingske anmeldt min roman Marcipansøstre.

Anne Lise Marstrand-Jørgensen har givet en indlevet og grundig gennemgang af min hovedperson Evas sind og kvaler og en fin analyse af Caritasfamiliens dysfunktionalitet. Det er dybt bevægende at læse, hvor fint disse personer er nået igennem til anmelderen, og hvor berørt hun er af dem.

Desværre mener anmelderen ikke, at hun ser en klar nok stillingtagen fra forfatterens side, og hun ender med i en bisætning at kalde romanen “ikke specielt velskreven” og være temmelig karrig med tildelingen af stjerner.

Jeg glæder mig over Marstrand-Jørgensens lange anmeldelse og tydelige berørthed af romanens personer – og over at være nået til Berlingskes spalter, selv om jeg og forlaget kun er små fisk i det store boghav.

Ane-Marie Kjeldberg

6 kommentarer

  1. Nu mangler du bare Weekndavisen 😀

    Flot Ane-Marie….og tillykke – uanset karrighed med stjerner. Vi er jo nogen, der ved bedre 😉

  2. Ja, det er meget spændende, og herfra også tillykke 🙂

  3. Yehaaaaaaaa!!!!!!

    Knus!

    K

  4. Tak Silhu og Stensamler (med det misundelsesværdige termometer) – og tak Gülay og velkommen her.

  5. Det bliver dejligt at få dig på banen igen – men lad nu ikke bloggeriet tage tiden fra romanskriveriet…!!!
    😉

    Er det ikke forfærdeligt med det forventningspres, jeg forsøger at lægge på dig..det er jo rent OL…

Der er lukket for kommentarer.

