Litteratursiden debatterer nu Marcipansøstre

“For mig var det grænseoverskridende læsning, det er ikke tit at børns seksualitet bliver beskrevet så detaljeret. Men det gjorde det samtidig også realistisk og derfor endnu mere skræmmende når Flemming var blandet ind i det.

En anmelder i Berlingske Tidende (07.08.08) skriver “I Marcipansøstre er det meget svært at fornemme, hvor forfatterens loyalitet ligger” og det var lidt den samme fornemmelse jeg sad med da sidste side var læst. For man har jo tendens til at sympatisere med hovedpersonen, i dette tilfælde Eva, som jo har svært ved at vurdere om det der er sket er rigtigt eller forkert. Men Evas fornemmelser kan selvfølgelig ikke direkte overføres på forfatterens holdninger.”

Med blandt andet disse ord har tovholderen på én af Litteratursidens læseklubber til aften skudt debatten om min roman Marcipansøstre i gang.

Det bliver spændende at opleve også øvrige læserreaktioner.
Jeg er indbudt til at deltage i debatten, hvilket jeg ser meget frem til.

Giv dit besyv med om Marcipansøstre – på Litteratursidens debat

