Perfekt gave til teenagedrenge om kærlighed på den fede måde

tanja-let.jpg

Vi bringer helt ubehersket en reklame:

Jeg fniste ikke en eneste gang, nej jeg grinede højt. Klahn har bestemt fanget hvor enormt flovt det er at have forældre, når man er teenager. De gør ALTID noget som sætter deres børn i forlegenhed. For Peter bliver det af og til en traumatisk oplevelse, men for læseren er det ren og uforfalsket sjov og ballade.”Tanja på Hjernen” er den perfekte gave til teenagedrenge om kærlighed på den fede måde.

Sådan lød nogle af anmelderordene om min kære forfatterkollega Reinhard Klahns ungdomsbog Tanja på Hjernen. Og det er da ikke så ringe. (Den citerede anmelder er Lone Petersen fra fortællingen.dk.)
Undertegnede har også grinet godt – og set en fin empati og alvor bagved alt det sjove.

Og bogen kan bestemt også læses af piger – og af forældre og andre voksne for den sags skyld.

Tanja på Hjernen udkom på forlaget Branner og Korch i 2004.

Bogen kan stadig købes, nu direkte hos forfatteren. Kontaktadresse: reinhardklahn[snabela]gmail.com.

4 kommentarer

  1. Jeg er den lykkelige ejer af et eksemplar, og må klart understrege, hvad du også skriver:

    Bogen kan læses uanset alder. For hvem kan ikke huske…

    Sikke en empati, sikke en loyalitet, sikke en ægte fortælleglæde, man møder i “Tanja på hjernen”.
    PRØV DEN!

  2. Nemlig!

    🙂

    Og tak for opbakningen til min kollega.
    Og for resten er hans nye bog “Tid til linedans” (som udkommer i 2009) endda endnu en tand bedre. Synes jeg. Han kan bare det der med ungdoms-/børnebøger, ham Klahn! Og så er den nye bog set fra pigesiden – på en meget, meget fin måde.

  3. Glæder mig allerede!

Der er lukket for kommentarer.

