Grumf!

Dagsrapport:

Fik blide klap for min rolle som “fastansat” sparrer for min egen “fastansatte” sparrer. De gjorde rigtig godt, klappene.

Fik skrevet på anden del af det, som gerne skulle blive en slags 3-pak til samlet udgivelse i efteråret. Det var tilfredsstillende.

Og fik skrevet på synopsen til min gyselige hemmelighed under opsejling – en krimi. Det var ligefrem dejligt.

Men bortset fra det, så er det bare så meget for meget.
Jeg skal sige Dem, jeg har fået hold i nakken, et afsindigt hold, som hviner fuldstændig upassende besidderisk, når jeg sidder ved pc’en i det ellers så gode nye vinterarbejdsværelse.

Og det skyldes helt sikkert, at verden er for meget, alt for meget. Den er hård og kantet og urimelig og tåbelig. Anmeldelser falder (nogle gange) fuldstændig som vinden blæser, og man tager sig til hovedet og er lige ved at tabe det, og der er alt, alt for mange indtryk, og avisernes overskrifter skærer som knive eller glimter som sabelslugeres sabler, mens Tribinier og Rottekonger brøler op.
Og nu brøler jeg igen, gør jeg:
Så hold dog kæft!

Kontemplation, tak. Ro, tak. Vinterdvale, tak.
Nakkestøtte, tak!

Så altså, nu sker det!
Nu efterligner jeg min sparrer og går i fuldstændigt nethi. Opstiller mig en tvær eremithule her midt i den globale WordPress-, Facebook- og Twitterpark, vender ydermere ryggen til, stiller tv’et ud på naboens mark, graver mobilen ned, gemmer fastnetfonen i fryseren og nægter kategorisk at tømme postkassen.

Grumf!

4 kommentarer

  1. Misundelsværdig beslutning!

    Alt det bedste til dig og dit hi.
    Verden er en forstyrrelse og livet meget mere.

    Knus!

  2. Ja, verden kan til tider trænge sig på i grelle kulører og med hårde skarpe kanter. Og det hænder, den får greb om ens nakkemuskler.
    God bedring til dig i dit vinterhi. 🙂

  3. arj altså – nu havde du lige stukket hovedet frem, og så kryber du i hi igen! 😉

    Men selvfølgelig: hvis hovedet kommer til at sidde skævt, så det gør ondt…

    God bedring!

  4. Tak, søde venner.

Der er lukket for kommentarer.

